Screenshot_6
הבונים הירוקים

הבונים הירוקים

הבונים הירוקים כאן עבורכם לכל דבר ודבר, ולכן האתר הזה נבנה מלכתחילה, בצורה ירוקה ונכונה לכל גולש שרוצה לדעת קצת יותר על עולם הבנייה הירוקה והחשובה לעולם שלנו.

איתור נזילות מים מקצועי

אתם חושדים שיש לכם נזילת מים בדירה או בבניין? אחד השכנים מלמטה מתלונן על טפטוף מהדירה שלכם? אולי בתקרה מעליכם הצטברה רטיבות? או אפילו יכול להיות שממש הבחנתם בנזילת מים ואתם לא יודעים מה לעשות ואיך לבדוק?

הגעתם למקום הנכון.

המומחים שלנו ישמחו להדריך אתכם ולהציג בפניכם את כל האמצעים הקיימים היום בשוק לאיתור נזילות ויעזרו לכם להבין מה אתם צריכים ואיך למצוא את התקלה.

אם אתם לא בטוחים אם אתם באמת סובלים מרטיבות, מנזילת מים, מנזילת ביוב, מנזילה מתחת לריצוף או מכל נזילה אחרת, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא כמובן לבדוק אם אכן ישנה רטיבות ולאתר אותה.

למומחה איתור נזילות לחץ כאן.

איך מאתרים רטיבות? שאלה מצוינת.

איתור נזילות על ידי שעון לחץ

מדובר בשיטה הבסיסית והנפוצה ביותר לאיתור נזילות. את שעון הלחץ נחבר לצנרת המים ונמדוד באמצעותו את לחץ המים, במידה ונראה כי לחץ המים נמוך מהמצופה, נסיק כי קיימת נזילת מים. 

שעון הלחץ נותן לנו חיווי האם קיימת נזילה או לא קיימת נזילה. במידה וקיימת נזילה, השעון לא ייתן לנו חיווי היכן בדיוק הנזילה קיימת, אלא רק יתריע כי קיימת אחת כזאת ומשם נצטרך לאתר את מקום נזילת המים בעצמנו.

איתור נזילות ורטיבות בקיר

באמצעות מכשיר לבדיקת רטיבות בקיר וברצפה

ניתן להשתמש באמצעי זה על מנת לקבל הערכה של האזור שבו יש נזילה ואת היקפה של הנזילה הקיימת. הבדיקה מתבצעת באמצעות לקיחת דגימה מהרובה (המרווח שקיים בין המרצפות) ובדיקתו במעבדה. 

איתור נזילות מים 

באמצעות מצלמה טרמית 

הדרך הראשונה היא לבדוק אם ישנה נזילת מים. השיטה טובה בעיקר לאיתור נזילות של מים מבעד לקיר, ויכולה לאתר אם יש פיצוץ בצינור, גם של מים קרים וגם של מים חמים. הבדיקה מתבצעת באמצעות מצלמה טרמית, שהייחודיות שלה היא בזיהוי הבדלים בין טמפרטורות. כך למשל, אם יש פיצוץ בצינור המים הקרים הם יתערבבו עם החמים ויהיו הבדלים בטמפרטורה. את ההבדלים האלו המצלמה מזהה ומתריעה על כך. באמצעות המצלמה מצלמים את האזורים הרלוונטיים ואת התמונות לוקחים לתוכנה ייחודית וייעודית למצלמה ומעבדים אותן. לאחר מכן, חוקרים את התמונות לעומק ובאמצעותן ניתן לאתר נזקים נוספים ופגיעות.

באמצעות גז

הדרך השנייה היא האפשרות לאתר נזילות מים באמצעות גז. הגז הוא גז ייעודי לאיתור נזילות הוא לא רעיל, לא מסוכן, לא נפיץ וידידותי לסביבה. 

הבדיקה מתבצעת באמצעות החדרת הגז לתוך צנרת המים ומעבר על הצנרת עם מכשיר איתור ייעודי. במידה וישנה נזילה, המכשיר יצפצף ונוכל לגלות את מקום המדוייק של הנזילה.

באמצעות מצלמת סיבים

בשונה ממצלמות טרמיות, מצלמות סיבים זעירים נכנסות באופן ישיר לתוך הצנרת באמצעות פתחים קטנים ומאפשרות לנו לראות מקרוב נקודות בעייתיות שעשויות להיות בהן דליפות מים. 

איתור נזילות ביוב

באמצעות מצלמת סיבים אופטיים 

הפעולה מתבצעת על ידי החדרת מצלמת סיבים אופטיים גמישה ועמידה למים (כמובן) לתוך הצנרת וצילום קווי הביוב באמצעותה. המצלמה נעה לאורך כל הצנרת ומאפשרת לנו לראות ולאתר את מה שקורה בפנים. במידה ונכנס עצם זר לתוך הצנרת (כמו למשל שורשים של עצים או אפילו פלסטיק או מתכת) ניתן יהיה לאתר אותו, לפנות אותו ועל ידי כך למנוע ולפתור מקרים של דליפות, חסימות, זרם חלש ועוד. 

המצלמה האופטית מאפשרת לנו לבצע תחזוקה באופן יעיל ושוטף ולמנוע מקרים כאלו עוד לפני שהם קורים, ובמידה והם קורים היא מאפשרת לנו לטפל בהם בצורה היעילה והטובה ביותר.

איתור נזילה באמצעות רובוטים 

בדומה למצלמה, מדובר במכשיר שנכנס אל תוך הצנרת. המכשיר המשוכלל והמתקדם ברמה הטכנולוגית שלו זוחל כמו נחש בתוך צנרת המים, אך בשונה מהמצלמות, מכשיר זה יודע לבצע צילום של 360 מעלות, ומאפשר לראות את הצנרת מכל הזוויות והכיוונים.

רובוטים בסיסיים יאתרו את הנזילות בצנרת וייתנו לנו תמונת 360 מעלות ברורה שלה, אבל אלו המשוכללים (והיקרים יותר) אף יעשו עבורנו את העבודה ויידעו לתקן את הדליפה או את התקלה במהירות ובקלות בזמן אמת. 

עם זאת, חשוב להבין כי למרות שהרובוטים משוכללים ויודעים לאתר את הנזילה ולעיתים גם לתקן אותה, עליהם להיות מופעלים על ידי מפעילים מקצועיים ואמינים. לא כל אחד יודע לתפעל תקלות מהסוג הזה, וחשוב מאוד לקבל שירות מאדם מקצועי ומיומן שהוכשר לכך ושיש לנו ניסיון בעבודה עם כלים טכנולוגיים מהסוג הזה. 

שעון הלחץ נותן לנו חיווי האם קיימת נזילה או לא קיימת נזילה. במידה וקיימת נזילה, השעון לא ייתן לנו חיווי היכן בדיוק הנזילה קיימת, אלא רק יתריע כי קיימת אחת כזאת.

איתור נזילה באמצעות רחפן

גם לתחום נזילות המים, הצנרות והביובים הגיעו הרחפנים, והם ממש נכס. באמצעות רחפנים ניתן לאתר נזילות ולסקור מבנים גבוהים מאוד. גורדי השחקים במדינת ישראל הם לא דבר חדש, ולעיתים קרובות קורה שבבניין גבוה מאוד יש חשד לנזילה. במקרה הזה ניתן לבצע סקירה באמצעות רחפן ולאתר את הבעיה במינימום הסיכון האפשרי. 

גם במקרה הזה, חשוב מאוד להקפיד להיעזר באיש מקצוע מיומן ומנוסה, שיבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר וידע לתת מענה ושירות מקצועיים ואמינים לכל תקלה ובעיה, וכמובן שיידע לפתור את הבעיה ולא לגרום נזק נוסף.

לעיתים אנו נחשוד שקיימת נזילה, אך לא תמיד נדע להעריך היכן היא קיימת. לעיתים אנו עשויים למצוא נזילות גם במקומות שבהם לא עוברת צנרת. עם זאת, חשוב להקפיד לבדוק ולבחון כל מקרה לגופו ולאתר נזילות בהקדם ובמהירות האפשרית.

נזילות של מים שמאותרות במהירות ומטופלות במהירות ימנעו אסון וחוסר נעימות, ועל כן יש לטפל בכך בהקדם האפשרי ולהיעזר במומחים המתאימים לכך.

חושדים שיש לכם נזילת מים? סובלים מרטיבות בתקרה? תפנו אלינו והמומחים שלנו ישמחו להעניק לכם את השירות המקצועי והטוב ביותר.

המאמר נכתב בשיתוף איתור נזילות משה שליו.

שתפו בכל הכח!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp