בניה-ירוקה-5
הבונים הירוקים

הבונים הירוקים

הבונים הירוקים כאן עבורכם לכל דבר ודבר, ולכן האתר הזה נבנה מלכתחילה, בצורה ירוקה ונכונה לכל גולש שרוצה לדעת קצת יותר על עולם הבנייה הירוקה והחשובה לעולם שלנו.

ביטוח בניין משותף וגיבוש הדיירים בבניין

מגורים בבניין משותף יכולים להיות עסק לא פשוט. כאשר אנחנו גרים בבניין משותף אלכל דייר יש חלק משמעותי בתחזוקת הבניין. אם אנחנו רוצים שהשטחים הציבוריים בבניין שלנו יהיו בתחזוקה טובה אנחנו חייבים להשקיע בזה ביחד כל הדיירים בבניין. השקעה זו תגבש את הדיירים ותהפוך את הבניין למקום מגורים נעים יותר. אחת הדרכים להבטיח את בטיחות הבניין היא לעשות ביטוח בניין משותף אשר יפצה את כל דיירי הבניין במקרה של שריפה או שיטפון ויאפשר לשפץ ולתקן את החלקים המשותפים בבניין.

ביטוח בניין משותף – יתרונות כלכליים

ביטוח בניין משותף הוא בעל יתרונות כלכליים ברורים מאוד. היתרונות הכלכליים של ביטוח זה הוא שבמקרה של אסון בו יגרם נזק לבניין יהיה איך לתקן זאת מבלי שכל הדיירים יצטרכו לממן את התיקון מהכיס הפרטי שלהם. יתרון זה חשוב מאוד וחשוב מאוד להסביר לכל דיירי הבניין בו אנחנו גרים אותו. כך תהיה הסכמה גורפת של דיירי הבניין לעשות ביטוח משותף למקום בו אנחנו חיים.

ביטוח בניין משותף – יתרונות משפטיים

ביטוח בניין משותף הוא בעל יתרונות משפטיים ברורים. כאשר יש ביטוח לכל הבניין אז אף דייר לא אחראי לבד מבחינה משפטית על תיקון השטחים המשותפים בבניין. בהרבה בניינים יש הרבה שטחים משותפים כמו למשל הגינה, חדר המדרגות, המעליות, חדר האשפה וחדר הלובי. אחזקת שטחים אלו חשובה מאוד בשביל איכות החיים האישית שלנו.

ביטוח בניין משותף – מי מנהל את זה?

את הנושא של ביטוח בניין משותף מנהל הועד בית של הבניין. הועד בית אחראי על תנאי הפוליסה והוא גם אחראי לגבות מכל הדיירים כסף לתשלומי הביטוח. כאשר אנחנו בוחרים ועד בית כדאי לנו לוודא שהוא ידאג לכך שבבניין שלנו יהיה ביטוח משותף. כך איכות החיים שלנו תהיה גבוה יותר ונוכל ליהנות יותר מהמגורים בבניין שלנו. ככל שמקום המגורים שלנו יהיה מטופח יותר כך איכות החיים שלנו בו תהיה גבוה וטובה יותר לאורך זמן וגם בטווח הקרוב יותר.

בסופו של דבר עשיית ביטוח בניין משותף לבניין שלנו היא צעד חובה. צעד זה יאפשר לנו לשפר את בטיחות המגורים בבניין שלנו. בטיחות המגורים בבניין שלנו חשובה והיא יכולה לאפשר לנו ליהנות מאיכות חיים טובה יותר. חשוב מאוד לוודא שהביטוח של הבניין שלנו יכסה מקרים שונים ומגוונים מאוד כמו למשל פיצוץ בצנרת, בעיות גז, הצפת ביוב, שריפה או אפילו נזקים שיכולים לקרות בגלל סופות חזקות בחורף או בגלל מלחמה בה חס וחלילה יפגע טיל בבניין (לחצו כאם לעוד מידע על בדיקת שטח משותף). לא נעים לחשוב על מקרים אלו אך חשוב לקחת אותם בחשבון ולא להדחיק אותם כי יש פעמים ואנשים שמקרים אלו באמת קורים להם ואם זה חס וחלילה יהיה אנחנו חשוב שנהיה מוכנים וערוכים לכך.

שתפו בכל הכח!

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp